Elvileg az ember az letnek mg a prenatlis idszakra is emlkezik. Gyakorlatilag azonban nem emlksznk ltalban a 3-6 ves korunk eltt trtntekre. Szleink „hipnotizltak” bennnket, elfelejtettk velnk a mltunkat. Tudatos szinten csak halvny lmnynk van az emlkezsrl. Tudat alatt azonban mindenre emlkeznk.
Nehz vltoztatni azon a mintn, amit a nevels, a szocializci sorn szerez az ember. A „szli hipnzis” bnt hats (vagy az lehet), s nagyon nehz belle felbredni. A 4. hz azt a lelki terletet kpviseli, ahol mindazon lmnyeink megtallhatk, amellyel a tudat is tallkozott, ha csak egy pillanatra is.
Ez a szemlyes tudattalan szfrja. Itt jelen vannak azon (s)lmnyeink, amit tudatossg hinyban nem tudtunk feldolgozni; azon lmnyeink, amelyek a (mr ltez) tudatnak oly mrtkben voltak knyelmetlenek, hogy azok a megls pillanatban nyomban a szemlyes tudattalanba kerltek; azon szemlyisgrszeink, amelyekhez kudarclmnyek kapcsoldnak, s ezrt "tudatosan" elfojtdnak, valamint emlkezetnk azon tartalmai, melyeket huzamosabb idn keresztl nem hasznltunk s ezrt mlyebbre sllyedtek, hogy tadjk a helyket az jabb informciknak.
E szemlyes tudattalanbeli tartalmakhoz a tudat elvileg hozzfrhet, termszetesen a mlyebb rtegek esetn csak komoly nismereti munkval. Az asztropszicholgia segt szerepe ebben „csak” annyi, hogy megmutat, nhny vizsgldsi irnyt.
Nehz szembeslni a 4. hzzal, hiszen a mltunkkal, a gykereinkkel, a szleinkkel szembeslnk ekkor – s termszetesen sok negatv lmnnyel. Ahhoz, hogy a sajt utunkat jrhassuk, hogy az individucis folyamat ne stagnljon, fel kell dolgozni a mltat, majd le kell vlni rla. Ez olyan mintha elrulnnk a mltat, az otthont, a szlket. Ez egy nehz kihvs. |